Seminarium magisterskie 04-RO-DOR-SM-SD3
Treści programowe:
Zapoznanie studentów z problemem będącym przedmiotem badań i analiz w zakresie tematyki realizowanej w pracy magisterskiej. Określenie celu i hipotezy badawczej oraz omówienie metod badawczych, specyfiki eksperymentu polowego i laboratoryjnego. Omówienie zasad gromadzenia i prezentacji literatury, opis wykonanego przez dyplomanta procesu badawczego (metodyka badań), zastosowanych technik zbierania danych ich analizy statystycznej. Zasady dyskusji i przedstawiania wyników badań. Umiejętność prezentacji ustnej założeń i rozwiązań zawartych w pracy magisterskiej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu etyki w nauce oraz pisaniu pracy magisterskiej, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów bibliotecznych i patentowych. Potrafi przygotować pracę w formie prezentacji dotyczącej realizowanej pracy magisterskiej. Ma umiejętność prawidłowej redakcji i składu pracy magisterskiej. Ma świadomość postępu teoretycznego i praktycznego jest kreatywny i chętny do ustawicznego dokształcania.
Literatura
Literatura:
1. Czachorowski A., 2001. Jak napisać pracę magisterską? UWM Olsztyn.
2. Gambarelli G., Łucki Z., 1995. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Universitas Kraków.
3. Garczyński S., 1976. Sztuka myśli i słowa. ISKRY Warszawa.
4. Lindsay D., 1995. Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wyd. Pol. Wrocławskiej.
5. Pytkowski W., 1981. Organizacji badań i ocena prac naukowych. PWN Warszawa.
6. Weiner J., 1998. Technika pisana i prezentowania przyrodniczych prac naukowych - przewodnik praktyczny. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
7. Woyke J., 1985. Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych. Wyd. SGGW-AR, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: