Seminarium magisterskie 04-RO-SM-ND1
Treści programowe:
Seminaria mają trzy formy dydaktyczne:
Seminarium problemowe (pogłębiające wiedzę) – Przedmiotem seminariów jest problematyka dotycząca w szczególności: rolniczego środowiska przyrodniczego, biologii roślin uprawnych i chwastów, różnych aspektów agrotechniki, pozaprzyrodniczych uwarunkowań produkcji roślinnej. Studenci przygotowują tematyczne referaty przeglądowe lub streszczają interesującą ich publikację naukową, odbywa się dyskusja, prowadzący podsumowuje, uzupełnia oraz ocenia sposób przygotowania referatu i jego prezentację.
Seminarium metodyczne – Prowadzący dokonuje wprowadzenia dotyczącego wybranego aspektu metodycznego badań naukowych lub przygotowania prac magisterskich, udostępnia studentom materiały pomocnicze (prace magisterskie i doktorskie, poradniki metodyczne), studenci się zapoznają z materiałami, dyskusja i pytania studentów, uzupełnienia i wyjaśnienia prowadzącego.
Seminarium dysertacji magisterskiej – Studenci referują opracowane rozdziały swoich prac magisterskich, dyskusja, podsumowanie i sugestie prowadzącego.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017/18Z: | W cyklu 2019/20Z: | W cyklu 2020/21Z: | W cyklu 2018/19Z: | W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2016/17Z: | W cyklu 2022/23Z: |
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu etyki w nauce oraz pisaniu pracy magisterskiej, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów bibliotecznych i patentowych. Potrafi przygotować pracę w formie prezentacji dotyczącej realizowanej pracy magisterskiej. Ma umiejętność prawidłowej redakcji i składu pracy magisterskiej. Ma świadomość postępu teoretycznego i praktycznego jest kreatywny i chętny do ustawicznego dokształcania.
Literatura
Literatura:
1. Czachorowski A., 2001. Jak napisać pracę magisterską? UWM Olsztyn.
2. Gambarelli G., Łucki Z., 1995. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Universitas Kraków.
3. Garczyński S., 1976. Sztuka myśli i słowa. ISKRY Warszawa.
4. Lindsay D., 1995. Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wyd. Pol. Wrocławskiej.
5. Pytkowski W., 1981. Organizacji badań i ocena prac naukowych. PWN Warszawa.
6. Weiner J., 1998. Technika pisana i prezentowania przyrodniczych prac naukowych - przewodnik praktyczny. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
7. Woyke J., 1985. Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych. Wyd. SGGW-AR, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: