Marketing i zarządzanie w przetwórstwie rolno - spożywczym 04-TZR-TPR-MZPRS-SD2
Wykłady:
Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu i zarządzania (marketing, zarządzanie, przedsiębiorstwo, marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem). Istota marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Koncepcje działań marketingowych. Otoczenie rynkowe firm produkcyjnych (mikro i makrootoczenie). Struktura organizacyjna firmy. Marketing w strukturze organizacyjnej. Elementy i narzędzia marketingowe stosowane w przedsiębiorstwach produkujących żywność – marketing mix (produkt, cena, promocja, dystrybucja). Zarządzanie marketingowe. Strategie przedsiębiorstwa i strategie marketingowe. System informacji marketingowej i badania marketingowe w przedsiębiorstwach produkujących żywność. Segmentacja rynku. Zadowolenie i lojalność klienta.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii ze szczególnym uwzględnieniem elementów marketingu-mix, strategii i badań marketingowych stosowanych w gospodarce żywnościowej. Student posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą procesu projektowania produktu spożywczego i jego komercjalizacji, z uwzględnieniem doboru surowców, technologii przetwórczych, urządzeń, metod zapewnienia jakości oraz wymagań prawno-finansowych związanych z wprowadzeniem produktu do obrotu. Zna zasady prowadzenia doświadczeń w zakresie technologii żywności i żywienia oraz metody analizy statystycznej uzyskanych z nich wyników. Potrafi wykonać dogłębną ekspertyzę jakościową żywności pochodzenia roślinnego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa zdrowotnego oraz wpływu sposobu przetworzenia oraz warunków przechowywania na zmiany jakościowe posługując się narzędziami marketingowymi. Student potrafi dobrać rodzaj opakowania oraz materiał, z którego ma zostać wykonane odpowiednio dostosowany do specyfiki surowców i produktów spożywczych oraz określić i ocenić rodzaj informacji zawartej na opakowaniu zgodnie z aktualnymi wymaganiami prawnymi. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga powstające problemy i dylematy pojawiające się w czasie prowadzenia działań marketingowych. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Altkorn J. (red.), 2003. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
2. Duliniec E., 1994. Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa.
3. Koźmiński A.K., Piotrowski W., 2006. Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
4. Dietl J. (red.), 1998. Zarządzanie marketingowe. Studia przypadków, WSB, Nowy Sącz.
5. Kramer L. (red.), 1994. Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: