Komunikacja interpersonalna i negocjacje w biznesie 04-ZIF-KINB-SP7
Wykłady:
Podstawy procesu komunikacji interpersonalnej i interakcji biznesie. Cechy skutecznego nadawcy informacji. Cechy odbiorcy w procesach interakcji społecznej. Przekaz i jego konstrukcja w procesach interpersonalnych. Sposoby zwiększania skuteczności w procesie komunikacji interpersonalnej. Aranżacja przestrzeni w interakcjach społecznych. Negocjacje - wiadomości wprowadzające. Negocjacje jako typ komunikacji perswazyjnej. Elementy procesu komunikacji w negocjacjach. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Teoria gier a negocjacje. Metody wpływu interpersonalnego i skuteczne sposoby obrony przed manipulacją. Fazy negocjowania. Style i sposoby prowadzenia negocjacji. Techniki negocjacji. Najważniejsze role w grupie negocjacyjnej. Cechy dobrego negocjatora oraz mity o dobrym negocjatorze. Erystyka - sztuka prowadzenia sporów. Rozwiązywanie konfliktów w negocjacjach.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21Z: | W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Efekty kształcenia
Studiujący ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. Potrafi współdziałać i pracować zespołowo przyjmując różne funkcje; potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do samodzielnej pracy; rozumie odpowiedzialność za działania własne i innych osób; jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i innych oraz powierzony sprzęt. Potrafi wyznaczyć priorytety mające na celu skuteczną realizację określonego przez siebie lub innych zadania i dążyć do ich wykonania; potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów.
Literatura
Literatura podstawowa:
Rządca R. A., Wujec P., 2001. Negocjacje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
Nęcki Z., 2000. Negocjacje w biznesie. Antykwa. Kraków.
Literatura uzupełniająca:
Cialdini R., 2002. Wywieranie wpływu na ludzi. GWP, Gdańsk.
Fisher R., Ury W., Patron B., 2000. Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się. PWE, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: