Marketing suplementów diety i produktów zielarskich 04-ZIF-ZRL-MSD-SP6
Wykłady:
Pojęcie i istota marketingu. Suplementy diety – czym są i czy warto je stosować. Charakterystyka rynku roślin zielarskich i rynku suplementów diety. Konsumpcja produktów zielarskich i suplementów diety – wybrane informacje. Elementy i narzędzia marketingowe stosowane na rynku zielarskim i rynku suplementów diety – marketing mix (produkt, cena, promocja, dystrybucja). Zarządzanie marketingowe. Strategie marketingowe. System informacji marketingowej i badania marketingowe na rynku zielarskim i rynku suplementów diety. Wpływ marketingu na zwiększenie zapotrzebowania na produkty zielarskie i suplementy diety. Kierunki rozwoju rynków hurtowych i detalicznych dla produktów zielarskich i suplementów diety. Działania promocyjne wpływające na zmianę przyzwyczajeń wśród konsumentów. Jakość produktu zielarskiego, zasady przechowywania i obrót produktami zielarskimi. Problemy wynikające ze stosowania suplementów diety. Suplement diety a produkt leczniczy. Standardy jakościowe, normy i kontrola jakości na produkty ogrodnicze obowiązujące na rynku polskim i europejskim. Suplement diety, a bezpieczeństwo konsumenta.
Ćwiczenia:
Opakowanie produktów zielarskich i suplementów diety. Postępowanie w przypadku reklamacji towaru niepełnowartościowego lub uszkodzonego na rynku zielarskim i suplementów diety (wstrzymanie sprzedaży i wycofanie z obrotu). Problemy rynku zielarskiego i suplementów diety. Metody aktywizujące sprzedaż ziół i suplementów diety. Promocja, reklama i ulotki informacyjne produktów zielarskich i suplementów diety. Zaprojektowanie planu marketingowego dla firmy zajmującej się uprawą, produkcją i dystrybucją ziół, bądź zajmującej się produkcją i dystrybucją suplementów diety.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21L: | W cyklu 2021/22L: | W cyklu 2019/20L: | W cyklu 2022/23L: |
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe zasady organizacyjne, ekonomiczne i prawne działalności gospodarczej oraz marketingu ze szczególnym uwzględnieniem elementów marketingu-mix, strategii i badań marketingowych leków ziołowych i suplementów diety. Posiada umiejętność zastosowania podstawowych mechanizmów marketingu suplementów diety i produktów zielarskich. Jest gotowy do ciągłego dokształcania się i doskonalenia w zakresie zielarstwa i fitoterapii oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga powstające problemy i dylematy pojawiające się w czasie prowadzenia działań marketingowych, a w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Jest gotowy do zasięgnięcia opinii ekspertów i współpracy w zespole wielodyscyplinarnym, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i opieki klienta sklepu zielarsko-medycznego
Literatura
Literatura podstawowa:
Altkorn J. (red.), 2003. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
Makosz E. (red.), 2001. Marketing w ogrodnictwie, Wyd. AR w Lublinie, Lublin.
Żmija J., Strzelczak L., 1996. Podstawy ekonomiki rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej, Wyd. AR w Krakowie, Kraków.
Literatura uzupełniająca:
Kramer L. (red.), 1994. Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa.
Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. Dz. U. 2006 r. Nr 171, poz. 1225 z późn. zm.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: