Język angielski 04-AK-JOBC-SP5
Ćwiczenia:
Zagadnienia gramatyczne na poziomie zaawansowanym. Ćwiczenia rozwijające sprawność językową (mówienie słuchanie, pisanie czytanie). Poszerzanie repertuaru leksykalnego. Terminologia specjalistyczna (biologia, edukacja, praca, rolnictwo, świat przyrody, zagrożenia współczesnego świata, gospodarka, nauka, technika, postęp, kultura świata, globalizacja). Analiza formalna i językowa komunikatów. Bogacenie różnorodnych form i stylistyki przekazu. Praca z materiałami autentycznymi. Prace projektowe. Korespondencja (w formie tradycyjnej i elektronicznej).
Efekty kształcenia
Student zna słownictwo i struktury gramatyczne na poziomie zaawansowanym. Student zna techniki i funkcje komunikacyjne, rejestr i styl językowy. Student zna słownictwo specjalistyczne z zakresu biologii, rolnictwa i świata przyrody. Student posiada wiedzę interkulturową. Student potrafi swobodnie i poprawnie wypowiadać się i komunikować w języku angielskim, oraz świadomie stosować techniki komunikacyjne (negocjacje, parafraza itp.) i odpowiednie funkcje komunikacyjne, rejestr i styl językowy. Student potrafi zrozumieć tekst słuchany i czytany, potrafi zrozumieć autentyczne przekazy tekstowe (prasa, literatura, telewizja, Internet) oraz teksty użytkowe, potrafi wyszukać kluczowe myśli i słowa (słuchanie, czytanie), potrafi znaleźć szczegółowe informacje w tekście, potrafi określić rodzaj i funkcje oraz styl użytego języka, potrafi stosować odpowiednie środki językowe (leksyka, składnia, gramatyka, styl, rejestr) w zakresie określonego typu wypowiedzi pisemnej i ustnej, Potrafi korzystać z tekstów modelowych (analizuje treść i formę) i streszczać teksty, potrafi formułować rozbudowane i zróżnicowane wypowiedzi pisemne i ustne. Student rozumie teksty specjalistyczne i potrafi je przetłumaczyć, potrafi tłumaczyć zdania/proste teksty specjalistyczne z języka polskiego na angielski. Student potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z innych przedmiotów do zadań językowych. Student potrafi stosować i rozwijać indywidualne techniki i strategie samodzielnej pracy nad językiem. Student potrafi sam dokonać wyboru tematu, prezentacji i technik jej realizacji. Student potrafi użyć swojej wiedzy interkulturowej aby efektywnie funkcjonować w interakcji z obcokrajowcami. Po zakończeniu przedmiotu student dąży do rozwijania i integracji umiejętności językowych. Aktywnie włącza się w tworzenie zajęć, wybiera interesujące go treści i zadania, uświadamia sobie z jakich strategii i technik uczenia się może korzystać pracując z językiem, staje się odpowiedzialny za własny rozwój, poczucie własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe co wpływa na samoocenę oraz sprzyja indywidualizacji i autonomii. Student chętnie rozwija postulat interdyscyplinarności. Staje się propagatorem kompetencji interkulturowej
Literatura
Literatura podstawowa:
Borowska, M. 2010, Animal Breeding and biology,Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego
Burczyk, K. 2008, Agriculture and Animal Breeding, Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy
Kelly, K. 2008, Science, Macmillan
Literatura uzupełniająca:
Williams, G.2002, Biology for you, Nelson Thornes Ltd
Otto, B. Otto, M. 2007, Here is the news, Poltext, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: